Новини

Власність зобов’язує, або скільки платитиме бізнес та громадяни за своє нерухоме майно у 2017 році

20 січня Івано-Франківська міська рада прийняла рішення №7-3 «Про внесення змін до рішень міської ради від 28.01.2016р. №10-3» (текст рішення – http://www.namvk.if.ua/dt/77808). Рішенням затверджено нові ставки податку на нерухоме майно, відміннне від земельної ділянки.

Отже, для власників житлової нерухомості (як фізичних, так і юридичних осіб) ставка податку не змінилася. Вона становить 0,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр. Проте у гривневому вимірі платити доведеться більше, ніж минулого року. Так, податок на житлову нерухомість становить 16 грн (0,5%*3200 грн) проти минулорічних 6,89 грн (0,5%*1378 грн).

Як і раніше, для фізичних осіб-власників житла враховується визначена Податковим кодексом України «пільгова» площа, тобто та, яка не обкладається податком. Таким чином, загальна площа оподатковуваного житла зменшується для:
квартир – на 60 м кв., з яких податок не справлятиметься, а для будинків – на 120 м кв. Якщо житлова нерухомість «змішана», тобто власник володіє як квартирою(ми), так і будинком(ами), то «пільгова» площа становитиме 180 м кв.
Для прикладу, якщо загальна площа квартири 100 м кв., то розрахунок податку такий:
100 м кв. – 60 м. кв. = 40 м кв. * 16 грн = 640 грн за рік.

Ставки податку на нежитлову нерухомість як для фізичних, так і для юридичних осіб згідно з цьогорічним рішенням становлять від 0 до 32 грн за 1 м кв. (це 0,1%, 0,2%, 0,3%, 0,5%, 0,8% та 1% від 3200 грн в залежності від виду нежитлової нерухомості та місця її розташування. Розподіл вулиць за зонами – http://www.namvk.if.ua/dt/77808). В середньому зростання склало ~2-11 грн на кожному метрі нежитлової нерухомості.

Сплата податку фізичними та юридичними особами різниться. Так, для фізичних осіб суму податку обчислює івано-франківська податкова інспекція за місцем реєстрації власника нерухомості (житлової та/або нежитлової). Податківці зобов’язані до 01 липня року, що настає за базовим звітним роком, надіслати власнику нерухомості повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити для перерахування коштів. Тобто громадяни є такими собі «пасивними» платниками, які повинні сплатити податок лише після отримання від податківців відповідного повідомлення.

Для фізичних осіб обчислення податку за 2017 рік відбуватиметься у наступному році. Натомість цього року громадяни очікують «привіт» від податківців з врахуванням правил, які були встановлені у 2016 році. Такі правила передбачали, що ставка податку для житлової нерухомості становила 6,89 грн на 1 м кв. житла. «Пільгова» площа аналогічна до теперішньої.
За нежитлову нерухомість за 2016 рік фізичні особи платитимуть до 20,67 грн за 1 м кв. в залежності від виду такої нерухомості та розташування «Пільгової» площі для такого виду нерухомості не передбачено.
Який розмір податку на нерухомість діяв у 2016 році, читаємо тут – goo.gl/Ou2Npm

Що стосується, юридичних осіб, то вони самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають декларацію до державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську (за місцезнаходженням об’єктів житлової/нежитлової нерухомості). Річна сума розбивається рівними частками поквартально. Сплата здійснюється за ставками, що встановлені у 2017 році.

Самоподаток

На території с.Вовчинець встановлений рішенням сесії сільської ради самоподаток. Згідно рішення кожне домогосподарство має сплатити 30 грн в рік самоподатку (розмір сплати цього податку може змінюватися рішенням сесії сільсьокї ради). Виконавчий комітет Вовчинецької сільської ради просить всіх громадян не бути байдужими та в найкоротший термін сплатити податок!

До уваги посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування

Повідомляємо, що відповідно до Закону України від 14 жовтня 2014 року №1700-VII «Про запобігання корупції» починаючи з січня 2017 року особи зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону (далі – суб’єкти декларування), зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Для подання декларації за минулий рік суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) отриманий для виконання своїх службових обов’язків. Разом з цим, особи, які припинили діяльність пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування протягом звітного року, отримують послуги ЕЦП як фізичні особи, а не як посадова особа органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації державної форми власності.

Таким чином, для безперешкодного та комфортного отримання послуг ЕЦП просимо не відкладати візит до представництв АЦСК ІДД ДФС на кінець звітного періоду.

Додатково повідомляємо, що для початку заповнення вказаної декларації необхідно перейти на веб-портал НАЗК (https://portal.nazk.gov.ua/login) та авторизуватись за допомогою особистого ключа ЕЦП (файл Key-6.dat) та ввести актуальну адресу електронної поштової скриньки (бажано використовувати поштові скриньки доменних зон «ua», «net» або «com»). Детальну інформацію щодо порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування можна переглянути на веб-сайті НАЗК https://nazk.gov.ua.

Довідка щодо заповнення декларацій: (044) 200-08-29, (044) 200-06-88

Технічна допомога:support@nazk.gov.ua

Для мешканців, які бажають стати на облік для отримання земельної ділянки

До відома жителів с.Вовчинець, з 15 лютого 2014р у виконкомі сільської ради проводиться перереєстрація заявників на виділення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, для ведення особистого селянського господарства.

Для внесення заявників до черги на виділення земельних ділянок потрібно надати пакет документів, до яких входять:

1. Заява

2. копія паспорта громадянина України з усіма відмітками

3. довідка з місця проживання про склад сім’ї із зазначенням житлової площі помешкання

4. декларація за двома підписами про те, що заявник та його дружина (чоловік) не отримував

рішень органів влади щодо відведення , не мав та не має у власності чи у користуванні

земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку

5. довідка про відсутність або наявність земельної ділянки у власності, отриманої у порядку

безоплатної приватизації

6. документи, які підтверджують право пільги першочергового надання земельної ділянки

7. акт обстеження матеріально-побутових умов проживання

Зразки документів:
img078
Заява на виділення землі
Анкета-декларація